Klacht indienen over de gemeente

  • Hebt u een klacht over een medewerker (een ambtenaar, een wethouder of de burgemeester) of over de dienstverlening van de gemeente Harderwijk?
  • Dan willen we dat graag weten en bekijken of er een oplossing mogelijk is.
  • U kunt uw klacht online indienen, en ook mondeling (telefonisch of in het Stadhuis) en schriftelijk (per brief of e-mail), bekijk hiervoor onze contactgegevens.
  • We hebben uw naam, adres en telefoonnummer nodig zodat we contact met u kunnen opnemen over de klacht.
  • We beantwoorden een klacht in principe binnen 6 weken na ontvangst.
Klacht online indienen

  • De gemeente Harderwijk neemt uw klacht in behandeling.
  • Degene die uw klacht behandelt, is nooit dezelfde persoon als waarover de klacht gaat.
  • Meestal nemen we contact met u op om te kijken of we de klacht in onderling overleg kunnen oplossen. Als u hiermee niet tevreden bent of als dit niet mogelijk is, starten we de formele procedure.
  • Bij de formele procedure krijgt u een uitnodiging voor een hoorzitting waarin u uw klacht kunt toelichten. De klachtbehandelaar hoort ook het verhaal van degene over wie u een klacht hebt ingediend.
  • Vervolgens krijgt u binnen 6 weken na het indienen van uw klacht een schriftelijke beslissing op uw klacht. In de beslissing staat of uw klacht gegrond of ongegrond is.
  • Hebt u vragen over de klachtbehandeling, neem dan contact op met de klachtencoördinator via 0341 411 911.

  • Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u de de Nationale Ombudsman inschakelen.
  • Voor meer informatie over het indienen van een klacht bij de Nationale Ombudsman kunt u gratis bellen met 0800-33 55 555.
  • Of kijk voor meer informatie op www.nationaleombudsman.nl.