Hebt u een klacht over een medewerker (een ambtenaar, een wethouder of de burgemeester) of over de dienstverlening van de gemeente Harderwijk?
Dan willen we dat graag weten en bekijken of er een oplossing mogelijk is.
U kunt uw klacht online indienen, en ook mondeling (telefonisch of in het Stadhuis) en schriftelijk (per brief of e-mail), bekijk hiervoor onze contactgegevens.
We hebben uw naam, adres en telefoonnummer nodig zodat we contact met u kunnen opnemen over de klacht.
We beantwoorden een klacht in principe binnen 6 weken na ontvangst.
Als u het niet eens bent met een beslissing van het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad of de burgemeester dient u geen klacht in, maar kunt u bezwaar maken.
De gemeente Harderwijk neemt uw klacht in behandeling.
Degene die uw klacht behandelt, is nooit dezelfde persoon als waarover de klacht gaat.
Meestal nemen we contact met u op om te kijken of we de klacht in onderling overleg kunnen oplossen. Als u hiermee niet tevreden bent of als dit niet mogelijk is, starten we de formele procedure.
Bij de formele procedure krijgt u een uitnodiging voor een hoorzitting waarin u uw klacht kunt toelichten. De klachtbehandelaar hoort ook het verhaal van degene over wie u een klacht hebt ingediend.
Vervolgens krijgt u binnen 6 weken na het indienen van uw klacht een schriftelijke beslissing op uw klacht. In de beslissing staat of uw klacht gegrond of ongegrond is.
Hebt u vragen over de klachtbehandeling, neem dan contact op met de klachtencoördinator via 0341 411 911.
Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u de de Nationale Ombudsman inschakelen.
Voor meer informatie over het indienen van een klacht bij de Nationale Ombudsman kunt u gratis bellen met 0800-33 55 555.