Veelgestelde vragen en antwoorden

Algemeen

Nee, momenteel worden in alle sectoren en terreinen de kentekens gecheckt. Behalve in de blauwe zone, dit duurt nog iets langer. Op de website kunt u zien hoever we zijn met het digitaliseren. Als u in het bezit bent van een handgeschreven vignet, met een einddatum, dan loopt deze in ons digitale parkeersysteem door. 

 

P6a boulevard, P8a Vrachtauto`s Vuurtorenweg, P9 Scheepssingel, p9a Scheepssingel bewonersterrein, P11 Vuldersbrink, P14 Houtwal, P15 Hortus,P17 Klooster P19 Westeinde, P22 Stadhuis

Kijk hiervoor op de pagina Parkeervergunningen, onder het kopje wachtlijsten.

Ga naar het contactformulier parkeren. Geef bij de toelichting aan dat u een keycard nodig heeft voor het openen van de slagboom bij uw parkeerplaats. Zodra het formulier bij ons binnen is, nemen wij contact met u op. Let op! Voor de keycard betaalt u  € 35 borg. Dit betaalt u bij het ophalen van de keycard. Dit bedrag krijgt u weer terug wanneer u de keycard onbeschadigd inlevert.

Het contactformulier parkeren invullen, vermeld hierin 4-cijferige code die op de pas staat. Uitwijk is te allen tijde P2 of P8.

 

Uitwijk is altijd P2 of P8. Uitzondering hierin is voor het Klooster tijdens de marktdagen. U kunt dan parkeren in de Blauwe Zone Frisialaan/Friesegracht nadat u hiervoor een ontheffing heeft aangevraagd. Deze is aan te vragen via het contactformulier parkeren.

 

Dan zegt u in de digitale omgeving uw vergunning op, u krijgt dan restitutie over de maanden dat u niet parkeert. Als u beschikt over een keycard, kan het zijn dat u recht heeft op teruggave van uw borg. U maakt hiervoor een afspraak in de stadswinkel door te bellen met 0341 411 911.

Dat doet u in 2Park.

In het online parkeerloket kunt u een vergunning en bezoekersvergunningen aanvragen, verlengen, en vergunningen of bezoekersregeling opzeggen. Ook kunt u uw vaste kenteken wijzigen (bij de aanschaf van een nieuwe/andere auto).

In 2Park voert u tijdelijke wijzigingen van uw kenteken in, registreert u kentekens parkeren bezoekers en heeft u inzage in uw vergunningen. Bekijk de handleiding van 2Park (pdf, 705 KB) om te zien wat u allemaal met 2Park kunt doen.

Nee, deze kunt u stallen op een particulier parkeerterrein. U kunt wel een ontheffing voor 3 dagen aanvragen voor het schoonmaken, in- of uitpakken. Dat doet u via het contactformulier parkeren.

De vergunning staat op kenteken. Heeft u (tijdelijk) een ander kenteken dan kan dit aangepast worden in het systeem. Dit doet u zelf als uw terrein al is gedigitaliseerd. Mocht dit het geval zijn dan heeft u hierover een brief ontvangen, anders kunt u het contactformulier parkeren invullen.

Ja en nee. Nee, niet altijd op het terrein waarop u de vergunning heeft aangevraagd. Ja, want u kunt altijd uitwijken naar P2 of P8.

Ga naar https://www.digid.nl/aanvragen-en-activeren/digid-aanvragen, hier kunt u deze aanvragen. Heeft u hulp nodig bij het aanvragen van een DigiD? Dan kunt u terecht bij de Bibliotheek Noordwest Veluwe.

Wellicht kan iemand uit uw eigen omgeving u helpen. U kunt ook langs de Bibliotheek Noordwest Veluwe gaan voor hulp bij aanvraag DigiD. Of ZorgDat kan u helpen. Mocht het nog niet lukken, dan kunt u bellen met 0341 411 911. Wij kijken eerst telefonisch of we u kunnen helpen en anders maken we een afspraak met u dat u langs kan komen.

Bezoekersvergunningen

Dat doet u in het online parkeerloket.

Dat doet u 2Park.

Betalingen

Nee, zodra uw terrein is gedigitaliseerd krijgt u een verzoek om het bedrag te voldoen voor het hele jaar.

Nee, u dient het bedrag in 1 keer, van tevoren, te betalen.

U kunt via iDEAL betalen in het online parkeerloket.