Briefadres aanvragen
- U kunt een briefadres aanvragen als u (tijdelijk) geen vast woonadres hebt, dit doet u persoonlijk bij het Stadhuis. Neem contact op via telefoonnummer 0341 411 911(Verwijst naar een telefoonnummer).
- Op het briefadres ontvangt u post van officiële instellingen zoals de Belastingdienst.
- Een briefadres is altijd een adres in Nederland (geen postbus).
- U moet aan een aantal voorwaarden voldoen. De gemeente controleert uw aanvraag.
Nodig bij uw aanvraag
- Geldig identiteitsbewijs
- Ondertekende, schriftelijke toestemming van de bewoner van het briefadres
- (Kopie van) identiteitsbewijs van de bewoner van het briefadres
Wat u moet weten
Wanneer u een briefadres kunt aanvragen
- Bij het ontbreken van een woonadres omdat u dak- of thuisloos bent
- Als u een beroep hebt waarvoor u veel van huis bent (bijvoorbeeld binnenvaartschipper)
- Bij een kort verblijf in het buitenland (maximaal 8 maanden)
- Bij een verblijf in een verpleeghuis of blijf-van-mijn-lijfhuis
- Om veiligheidsredenen
Briefadres voor iemand anders aanvragen
Wie een briefadres kan aanvragen voor iemand anders:
- Ouders, voogden en verzorgers van jongeren tot 16 jaar die een briefadres nodig hebben.
- Een partner(getrouwd of geregistreerd partnerschap) kan voor de andere partner een briefadres aanvragen als hij/zij daarvoor schriftelijk gemachtigd is door die partner.
- Meerderjarige kinderen kunnen voor een ouder een briefadres aanvragen als zij daarvoor gemachtigd zijn door die ouder.
Daarnaast kunnen ook de volgende personen een briefadres aanvragen voor iemand anders:
- Elke meerderjarige voor een persoon die hem/haar daartoe schriftelijk gemachtigd heeft.
- Het hoofd van de instelling waar u gaat wonen.