Briefadres aanvragen

  • U kunt een briefadres aanvragen als u (tijdelijk) geen vast woonadres hebt, dit doet u persoonlijk bij het Stadhuis. Neem contact op via telefoonnummer 0341 411 911(Verwijst naar een telefoonnummer).
  • Op het briefadres ontvangt u post van officiële instellingen zoals de Belastingdienst.
  • Een briefadres is altijd een adres in Nederland (geen postbus).
  • U moet aan een aantal voorwaarden voldoen. De gemeente controleert uw aanvraag.

Nodig bij uw aanvraag

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Ondertekende, schriftelijke toestemming van de bewoner van het briefadres
  • (Kopie van) identiteitsbewijs van de bewoner van het briefadres

Wat u moet weten

Wanneer u een briefadres kunt aanvragen

  • Bij het ontbreken van een woonadres omdat u dak- of thuisloos bent
  • Als u een beroep hebt waarvoor u veel van huis bent (bijvoorbeeld binnenvaartschipper)
  • Bij een kort verblijf in het buitenland (maximaal 8 maanden)
  • Bij een verblijf in een verpleeghuis of blijf-van-mijn-lijfhuis
  • Om veiligheidsredenen

Briefadres voor iemand anders aanvragen

Wie een briefadres kan aanvragen voor iemand anders:

  • Ouders, voogden en verzorgers van jongeren tot 16 jaar die een briefadres nodig hebben.
  • Een partner(getrouwd of geregistreerd partnerschap) kan voor de andere partner een briefadres aanvragen als hij/zij daarvoor schriftelijk gemachtigd is door die partner.
  • Meerderjarige kinderen kunnen voor een ouder een briefadres aanvragen als zij daarvoor gemachtigd zijn door die ouder.

Daarnaast kunnen ook de volgende personen een briefadres aanvragen voor iemand anders:

  • Elke meerderjarige voor een persoon die hem/haar daartoe schriftelijk gemachtigd heeft.
  • Het hoofd van de instelling waar u gaat wonen.