Briefadres aanvragen

  • U kunt een briefadres aanvragen als u (tijdelijk) geen vast woonadres hebt, dit doet u persoonlijk bij het Stadhuis. Maak hiervoor een afspraak met de gemeente via telefoonnummer (0341) 411 911.
  • Op het briefadres ontvangt u post van officiële instellingen zoals de Belastingdienst.
  • Een briefadres is altijd een adres in Nederland (geen postbus).
  • U moet aan een aantal voorwaarden voldoen. De gemeente controleert uw aanvraag.

Wanneer kunt u een briefadres aanvragen?

  • Bij het ontbreken van een woonadres omdat u dak- of thuisloos bent
  • Als u een beroep heeft waarvoor u veel van huis bent (bijvoorbeeld binnenvaartschipper)
  • Bij een kort verblijf in het buitenland (maximaal 8 maanden)
  • Bij een verblijf in een verpleeghuis of blijf-van-mijn-lijfhuis
  • Om veiligheidsredenen

Meenemen

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Ondertekende, schriftelijke toestemming van de bewoner van het briefadres
  • (Kopie van) identiteitsbewijs van de bewoner van het briefadres

Hoe lang duurt het?

  • U krijgt binnen 4 weken bericht op het correspondentie- of e-mailadres dat u aan ons doorgeeft.