Inzien of aanpassen persoonsgegevens BRP

  • De gemeente houdt gegevens van inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt uw gegevens controleren op de website MijnOverheid.
  • Als uw gegevens of die van uw kinderen tot 18 jaar niet goed zijn geregistreerd, kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. Dit doet u persoonlijk op afspraak bij de Stadswinkel.
  • Maak hiervoor een afspraak via telefoonnummer 0341 411 911.
  • Na de verwerking van uw verzoek kunt u uw originele document(en) persoonlijk op afspraak afhalen bij de Stadswinkel.
Afspraak ophalen brondocumenten

Nodig of meenemen

  • Geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument)
  • Originele bewijsstukken waaruit blijkt wat de juiste gegevens zijn (bijvoorbeeld een geboorteakte of huwelijksakte)
  • Soms zijn aanvullende documenten nodig

Als uw akte niet in het Nederlands, Engels, Frans of Duits is, moet u deze eerst laten vertalen door een in Nederland beëdigd tolk of vertaler. Daarnaast moeten sommige buitenlandse documenten worden gelegaliseerd of een apostille bevatten. Bekijk de uitgebreide informatie over wat voor uw document nodig is.

Kosten

  • Gratis
  • Als uw voor- of achternaam, geboortedatum of geslacht gewijzigd is, moet u een nieuw identiteitsbewijs aanvragen. Uw oude paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument is niet meer geldig vanaf de dag dat de gemeente uw gegevens heeft gewijzigd. U betaalt zelf de kosten voor een nieuw document.

Afhandeling door de gemeente

  • Binnen 4 weken beslist de gemeente op uw verzoek.
    • U krijgt een brief als uw gegevens zijn aangepast of als er meer tijd nodig is om een beslissing te nemen.
    • Ook als de gemeente uw gegevens niet kan of mag aanpassen, krijgt u daarover een brief.
  • Na verwerking van uw verzoek kunt u uw originele document(en) persoonlijk op afspraak ophalen bij de balie van de Stadswinkel. Neem uw geldige identiteitsbewijs en uw ontvangstbewijs of herinneringsbrief mee naar de afspraak.