Kwaliteitshandvest

  • In 8 punten beschrijven wij wat u van ons mag verwachten.

1. Iedereen is welkom bij de gemeente Harderwijk

  • Iedereen is gelijk in de gemeente Harderwijk. Harderwijk is niet voor niets een regenbooggemeente. U bent van harte welkom in het Stadhuis! Ook online komen we graag met u in contact. 
  • U kiest zelf op welke manier wij in contact komen.
  • We gaan vriendelijk en beleefd met elkaar om en behandelen u met respect. 

2. Contact met ons is voor iedereen makkelijk en goed te begrijpen

  • Met al uw vragen kunt u bij ons terecht.
  • We spreken en schrijven begrijpelijke taal.

3. U kunt ons altijd bereiken

  • U kunt ons bereiken op de manier die het beste bij u of uw situatie past.  
  • Op de website kunt u ook veel zaken zelf regelen. 

4. U kunt erop rekenen dat we direct reageren

  • Als u ons belt, geven wij u meteen antwoord. Als dat niet kan, noteren we uw vraag en reageren we binnen 2 werkdagen. 
  • Via social media ontvangt u, tijdens onze openingstijden, binnen 1 uur een reactie op uw vraag.
  • Hebt u een afspraak, dan helpen we u binnen 5 minuten.  
  • Op de meeste vragen per mail reageren wij binnen 2 werkdagen*. 
  • Per post reageren we na ontvangst binnen 10 werkdagen op uw brief. 

*Ingewikkelde vragen kunnen meer tijd in beslag nemen. We nemen dan uiterlijk binnen 10 werkdagen contact met u op om uit te leggen welke stappen volgen. 

5. Uw privacy is bij ons in goede handen

  • Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens en informatie. Heeft u hierover specifieke vragen? Neem contact met ons op.

6. Samen zoeken we naar oplossingen

  • Bent u tevreden? Vertel het verder!
  • Bent u niet tevreden over de manier waarop u behandeld bent door een medewerker van de gemeente? Neem dan contact op met ons. Dan gaan we graag met u in gesprek om een passende oplossing te vinden. 
  • Komen we er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen via onze website. 

7. Uw mening is belangrijk voor ons

  • Wij vragen regelmatig hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. Dat doen we met enquêtes en vraaggesprekken.
  • Hebt u ideeën over hoe wij onze dienstverlening beter kunnen maken? Dan horen wij dat graag. 

8. Uw ideeën zijn welkom

  • Op het platform online stadsgesprek Harderwijk komt u in gesprek met burgers, maatschappelijke organisaties, bedrijven en de gemeente. Laat uw ideeën horen en help bij de ontwikkeling Harderwijk en Hierden.